۱۹ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۰۹
کد خبر: 30756822
T T
۰ نفر

برلين - چهل و هشتمين كنفرانس امنيتي مونيخ از 3تا 5فوريه (14تا16 بهمن ماه) با حضور نمايندگان بيش از 60كشور جهان در مونيخ آلمان برگزار مي شود .

به گزارش ایرنا، رییس كنفرانس امنیتی مونیخ ' وولفگانگ ایشینگر' در گفت و گو با خبرگزاری آلمان،'د.پ.آ'، محور اصلی این نشست را بحث و گفت و گو درباره حفظ صلح در جهانی عنوان كرد كه به گفته او شاهد ناامنی های گسترده و تغییرات بزرگ ژئوپلتیك در آن هستیم.

وولفگانگ كه در دوره صدر اعظمی گرهارد شرودر، سفیر آلمان در آمریكا بوده است، خاطرنشان كرد: چندین رییس دولت و نزدیك به 40 وزیر خارجه و دفاع از كشورهای مختلف جهان در این كنفرانس بین المللی حضور خواهند داشت.

وی از 'لئون پانه تا '، وزیر دفاع آمریكا و 'هنری كیسینجر'، وزیر خارجه اسبق این كشور ، ' رابرت زولیك ' ، رییس بانك جهانی ، 'اندرس فوگ راسموسن'، دبیركل ناتو و چندین كمیسر عالی اتحادیه اروپا و همچنین روسای جمهوری لهستان، اوكراین و آذربایجان به عنوان شخصیت های شركت كننده در این نشست امنیتی نام برد .

ایشینگر در مورد احتمال حضور 'ولادیمیر پوتین ' نخست وزیر روسیه در نشست مونیخ ابراز بی اطلاعی كرد.

به گفته رییس كنفرانس امنیتی مونیخ،سخنران افتتاحیه این نشست بین المللی سه روزه، 'توماس دماتزیر' وزیر دفاع آلمان خواهد بود.

به گفته وی، وزیر امور خارجه آلمان نیز برای حضور در این نشست به مونیخ سفر می كند اما صدر اعظم آلمان بدلیل همزمان شدن با یك سفر خارجی در این كنفرانس حضور نخواهد داشت.

براساس اطلاعات خبرنگار ایرنا در برلین، ' آنگلا مركل' به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات چینی ، سوم فوریه عازم پكن خواهد شد .

ایشینگر با بیان اینكه در دهه جدید، فاكتورهای اقتصادی و مالی بیش از هر زمان دیگری بر سیاست های امنیتی جهان تاثیر گذار است، بررسی تبعات احتمالی بحران مالی یورو ،نقش جدید سیاسی آلمان، تامین امنیت انرژی، رابطه ناتو و روسیه، افزایش اهمیت و جایگاه آسیا در جهان ، مناقشه خاورمیانه و بهار عربی و همچنین امنیت اینترنتی را از دیگر موضوعات مهم قابل طرح در كنفرانس امنیتی مونیخ عنوان كرد .

رییس كنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینكه موضوع هسته ای ایران نیز یكی از موضوعات مطرح در این نشست بین المللی خواهد بود ، تاكید كرد كه از سوی ایران هنوز شركت كننده ای برای این نشست معرفی نشده است.

اروپام / 2051**250 **1514
۰ نفر

سرخط اخبار جهان